مطالب دیگر:

4 نظر / نظر خود را در زیر وارد کنید

    1. خیر، از طریق اینترنت سیمکارتی به سرور متصل میشه. شبکه gsm به دلیل پوشش زیاد در تمام ایران برای پروژه های فضای باز بسیار مناسب هست.

      1. بسیار عالی. اتصال مودم gsm به میکروکنترلر یا حتی بورد آردوینو تجربه ی جالبی هست. البته اگر ناراحت نشوید یک نکته را بگویم البته خب نظر شخصی هست و ممکنه من هم در اشتباه باشم، و آن اینکه اگر عملا درگیر کار گلخانه، مرغداری و چنین جاهایی بشید یا با افراد این صنایع ارتباط داشته باشید می بینید که آنها به این نیاز ندارند که داده ها مرتبط به آنها مخابره بشه بلکه اونها دنبال این هستند که داده ها در محل پردازش و هندل بشه یعنی اونها طالب اتوماسیون هستند. برای مثال داده های مربوط به دما و رطوبت در داخل یک ماشین جوجه کشی باید همونجا پردازش شده و میزان دما و رطوبت در حد مطلوبی ثابت نگه داشته بشه.

        البته این به این معنی نیست که ارسال داده در این صنایع اصلا نیاز نیست. بلکه در زمینه ی امنیت، ارسال منظم داده، کاملا حیاتی است. تصور کنید یک دامدار در خانه اش نصفه شب با آلارم موبالش از خواب بلند بشه و متوجه ورود دزد به مجموعه اش بشه و درحالیکه از تخت خواب بیرون نیامده سر آقا دزده فریاد بزنه، فراریش بده و دوباره بخوابه… کمی خنده دار هست اما به نظرم بازار فروش خوبی هم پیدا بکنه.

        موفق باشید.

        1. بله گلخانه های شخصی یا با مساحت کم به پایش اینترنتی احتیاج زیادی ندارن؛ برای این دسته از افراد پارسال “سبزا” که نسخه ی پایه ای همین دستگاه کنترل دما و رطوبت هست رو در آزمایشگاه ابر منتشر کردیم.
          ضمنا کسی نگفته که اتوماسیونی در کار نیست 😉

دیدگاهتان را بنویسید

سه × سه =